"הביזה הלילית שהיתה בוועדת הכספים חסרת תקדים"

עמית דניאל 1 Comment on "הביזה הלילית שהיתה בוועדת הכספים חסרת תקדים"

ח"כ שלי יחימוביץ' שוחחה ב"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא ושטחה את משנתה באשר לתקציב המדינה "קיצוץ רוחבי זה גרזן" • על החלוקה אמש בוועדת הכספים "ביזה חסרת תקדים" • וגם, האם היא תתמודד על ראשות 'העבודה'?

וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
17:55
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ראה"מ נחרץ: שום החלטה בהאג לא תפגע במטרות המלחמה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תקציב המדינה נדון בימים אלה בכנסת ישראל ובמסגרת הדיונים מושמעים סכומי עתק וקיצוצים שונים. ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שוחחה ב"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא ושטחה את משנתה באשר לתקציב וגם, האם היא קיבלה החלטה לרוץ לראשות מפלגת 'העבודה'.

תחילה שטחה את לבטיה בנושא הריצה לראשות 'העבודה' "הדילמה היא האם להתמודד לראשות ההסתדרות או לחילופין להמשיך במסלול בו אני עכשיו. ההסתדרות מתעסקת בעניין החשוב לי יותר מכל – בזכות להתפרנס בכבוד, כל החקיקה שלי עוסקת בזה. אני גם אוהבת את השליחות שלי כח"כ. אני לא מאלה שסובלים ומקוננים שהם לא בממשלה. הדילמה לא פשוטה, טרם קיבלתי החלטה, אני אצטרך להחליט ולהכריע בקרוב" בימים האחרונים הודיע חבר מפלגתה, עמיר פרץ, על התמודדותו, על כך אמרה יחימוביץ' "עמיר אדם ראוי ואנחנו מפלגה דמוקרטית ויהיו מן הסתם עוד מתמודדים ראויים. מי שיכריע לבסוף זה ציבור חברי המפלגה. מה שיפה במפלגה, זה שכל אחד שערכיו תואמים את ערכי המפלגה, יכול להתפקד ולהתמודד בעצמו".

בנוגע לפרטי התקציב ושביעות רצונה מסעיפיו, אמרה יחימוביץ' "אני מאד לא מרוצה ממה שאני רואה בתקציב. אמנם יש דברים טובים בתקציב ויש כמה וכמה שרים חברתיים בממשלה הזו אבל הכל מתגמד כשאתה מסתכל על הקיצוצים הרוחביים שהממשלה עושה. אושרו השנה קיצוצים רוחביים של 5.3 מיליארד שקלים. זה לא נשמע מובן אבל אסביר את המשמעות. משמעות הדבר שמקצצים בכל המשרדים, בבריאות בחינוך ברווחה וכו'. זה אומר שאנשים יצטרכו להוציא יותר מהכיס שלהם בשביל בריאותם, רווחתם ודברים שמגיעים להם בדין. לעשירים זה לא יזיז, מעמד הביניים יצטרך לעבוד קשה יותר ולעניים, להם אין כיס ממנו הם יכולים להוציא עוד כסף, לא יהיו השירותים הללו. כך יוצא שהפער בין עניים לעשירים גדל עוד יותר. הדבר מקומם פי כמה כשאתה רואה את הביזה הלילית שהיתה בוועדת הכספים, שם נשדדו 250 מיליון שקלים באווירה מופקרת. את הסכום לוקחים מהרשויות המקומיות החלשות ביותר שחייבות את זה בשביל הלחם לא בשביל החמאה. ולכן אני מצדיקה את השביתה של השלטון המקומי היום ששובתים על מענק האיזון שנפגע לרשויות החלשות. אני מברכת את הרשויות החזקות שיוצאות למאבק למען הרשויות החלשות" אמרה.

ח"כ יחימוביץ' פרטה יותר באשר לקיצוצים הרוחביים "קיצוץ רוחבי זה גרזן שיורד ומוריד את הראש לכולם. אם ניקח לדוגמא את הקיצוץ בבריאות שכך שצריך לשלם יותר על 'מושלם' ועל תרופות, אז שוב, העשירים לא מרגישים, מעמד הביניים עובד קשה יותר והעניים? אין להם את האופציה לשלם על זה בכלל. כל קיצוץ כזה הוא אכזרי וטיפש. הוא לא קשור לסדרי עדיפויות" ח"כ יחימוביץ' אומרת כי קיצוצים חכמים היו משפיעים בצורה שונה "קיצוץ חכם נותן תשומת לב לדברים כמו סל התרופות כך שאומרים בו לא נוגעים. קיצוץ רוחבי זה קיצוץ שפוגע רק בעניים. בנוסף, כשמדברים על קיצוץ במשרדי הממשלה, אנשים לא מבינים, מה המשמעות. זה אומר לקצץ במדינה שזה אומר לקצץ בשירותי הבסיס שיורדים וקטנים. ששוב מי שנפגע מזה, אלו לא העשירים שלהם זה לא מזיז. מעמד הביניים צריך לעבוד קשה יותר והעניים נעשים יותר עניים וכשמתפרסם מדד של ה-OECD אומרים 'אסון טבע. אנחנו מובילים בעניים. זה לא אסון טבע, זה מעשה ידי אדם'" אומרת.

לשאלת המראיין, מה דעתה בנוגע לתקציב אותו הצליח גפני להעביר, אמרה "ברמה הפוליטית אני יכולה להבין את זה, ברמה העקרונית אני דוחה את זה מכל וכל. גפני הרבה פעמים מייצג אינטרסים רוחביים ולא מגזריים אבל חלוקת השלל הזו היתה תמיד. היא פסולה מעיקרה, המחטף הזה שקרה בלילה האחרון, בו איש הישר בעיניו עשה, בנוסף לכך שאנחנו לא יודעים לאן השלל הזה הולך, שאגב, אצל גפני אנחנו כן יודעים לפחות לאן זה הולך, זה הזוי. למה הם צריכים לקבל כסף? הם חברי קואליציה, הם צריכים להצביע על התקציב, אם לא טוב להם, תצביעו נגד. הביזה שקרתה הלילה היא חסרת תקדים. הייתי מעדיפה לראות את התופעה הזו נעלמת" על ח"כ גפני, אמרה "גפני מייצג את המגזר שלו אבל הרבה מאד פעמים הוא אוניברסלי ודואג לכלל עם ישראל. יש לו גישה אוניברסלית והוא יודע לדאוג לציבור הרחב".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ה"שלי" הזאת כל מילה שניה שלה זה שוד שוד הגז שוד הטייקונים וכולי היא מתעדת להיות יו"ר ההסתדרות ששמה מתבצע תמיד ה"שוד הגדול" ביותר לגזול מכולם העיקר שועדי עובדים חזקים ישדדו אותנו כן אותנו תעריפי החשמל תחבורה תעופה וכו' שהכל בסופו של דבר מגיע אילינו למה אנחנו צריכים לממן סכומי עתק של פנסיונרים מחברת החשמל שהפנסיה של אבא וסבא וסבא רבא שלי ושלכם ביחד לא מגיע למחציתם והכל בגלל מלחמות ההסתדרות והועדים אז שלא תדבר על שוד